budapest yoga

a férfi, aki mindent egyszerűvé tesz...

2015. december 05. 15:26 - budapestyoga

egy interjú manju joisszal

egy fesztiválon láttam először. még a gödörben. évekkel ezelőtt. astángát tartott a medence alatt. én meg a tüdőm is kiköptem, mert az egyesből kettes lett valahol út közben...

már akkor is megfogott a kisugárzása. mindig mosolyog, mindig nevet. kedves és barátságos. de határozott. ami nekem még küzdelem, az neki már csak játék. a jóga neki olyan, akár a lélegzetvétel.

mégis, amikor évekkel később - egy másik fesztiválon már a dürerben -, odamentem hozzá, hogy kérdeznék párat... izgultam. de tényleg. pedig sose szoktam.

nem kellett volna. ugyanazzal a hatalmas mosollyal válaszolt. és mindent pont annyira egyszerűen meg tudott fogalmazni, amilyen egyszerűvé a gyakorlást is teszi.

a jóga egyszerű. minden más bonyoltult.

manju1.jpg

bpy: Miért kezdtél el jógázni?

MJ: Az apám miatt. Apám a guru. Mikor őt néztem, az inspirált, hogy gyakoroljak. Így kezdtem.

bpy: Hány éves voltál?

MJ: Hét.

bpy: És nem volt más lehetőség, semmi mást nem szerettél volna csinálni?

MJ: Hát, játszottam krikettet és fociztam. De a jógát választottam, mert azt élveztem a legjobban.

bpy: Mit ad a jóga, amit semmi más nem tud megadni?

MJ: A jóga segít fókuszálni. Erősebbé és egészségesebbé tesz. Ez a legjobb dolog, amit a testeddel tehetsz. Ezért választottam a jógát.

bpy: Mi a legfontosabb üzenet. amit meg szeretnél tanítani az embereknek?

MJ: Sok bátorítást adok nekik. Segítek nekik vigyázni önmagukra. Ez minden, amit az emberek akarnak. Teljesen fókuszálatlanok. Szóval azt mondom nekik: csak koncentrálj a testedre, hogy mit eszel, mit iszol, vigyázz a testedre. Egyszerű tanácsok. Semmi nagy. Könnyű követni.

bpy: Az astánga mindenkinek való?

MJ: Mindenkinek, igen.

bpy: Mit gondolsz a jóga más iskoláiról és stílusairól?

MJ: Mind kitaláció. Az astánga az eredeti jóga. A hatha jógából jön. Mindenkinek ajánlott, minden életkorban és minden alakkal - nem probléma.

bpy: Hiányolod, hogy a nyugati országokban nem nagyon tanítják a jóga filozófiai vagy életmód részét a jógának?

MJ: Igen, a nyugatot mindig a fizikai oldal érdekli, nem nagyon mennek mennek bele az egész dologba. Ez a célom. Amikor mindenfelé utazok, megpróbálom nem csak a jóga fizikai részét oktatni, hanem a filozófiáját is, hogy mit ad neked, a mantrázás erejét, pránájámákat. Tehát minden részét a jógának. Nem ászanázhatsz kizárólag. A jóga az egyensúlyról szól. Gyakorolnod kell az ászanákat, hogy erős és egészséges legyél. És gyakorolnod kell a pránájámákat és a mantraéneklést, hogy stimuláld az idegrendszered. Mert ha ezt az egészet egybe teszed, akkor megkapod minden jó hatását.

bpy: Mi a jóga?

MJ: Egyesülni önmagaddal. Mert amint elkezdesz magadra figyelni, a problémáidra, hogy mi történik belül, elkezdesz dolgozni rajtuk. És akkor jobban leszel. Sok ember nem tudja kezelni a problémákat. Kifelé figyel. Megpróbálok segíteni nekik. A jógatanár szól, hogy figyelj befelé, hogy mi történik. Amint azt kitisztítod, jól leszel. Erről szól a jóga.

#inenglish

manju2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestyoga.blog.hu/api/trackback/id/tr998118622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása