budapest yoga

a lány, aki belülről ragyog...

2016. augusztus 30. 12:57 - budapestyoga

egy interjú mikó zsófival

minden nap másért állok matracra. másért és másképp. van, hogy boldogságtól táncolva. de van, hogy a dühömmel fűtöm fel az izmaim. hogy tökéletes csenddé lélegzem a túlpörgött gondolataim. hogy összelegózom a széthullott elmém. vagy hogy egyszerűen csak embernek szeretném érezni magam.

a hétköznapok úgy tapadnak néha a bőrömre, akár az olaj palacsintasütés közben. nehéz és szürke a testem, nehéz és szürke minden gondolatom. semmi sem tiszta. és tiszta gondolatok nélkül könnyű beleveszni a szürke hétköznapokba. olyankor is matracra állok. szembe nézek magammal. azzal, aki nem hord maszkot. akin nincs álarc. aki nem tartja össze magát. aki nem tartja magát. azzal, akinek és amilyennek éppen érzem magam. és szépen lassan lelélegzem mindent, ami szürke és nehéz. és fellélegzem. fellélegzem azt, aki igazán vagyok. tiszta testbe a tiszta elmém. tiszta érzésekkel és tiszta gondolatokkal.

ezt a tisztaságot igyekszem létrehozni és megtartani minden nap. mert talán ez az a tisztaság, amiről a jóga szútrák is írnak. és amiről buddha is beszél. és akkor talán a tiszta test, a tiszta gondolatok, a tiszta szív tiszta életet szül. és a tisztaság megvilágosodáshoz vezet...

zsófi is tisztán él. harmóniában a természettel, a virágokkal, illatokkal és olajokkal. igyekszik megmutatni, hogy a szépség belülről fakad. kortalan, minden és mindenki mástól független. és talán nem is más, mint a belőlünk sugárzó tisztaság. ahogyan én a jógán keresztül, ő a külső és belső szépségünk ápolásán keresztül igyekszik megosztani a tudását, a tapasztalatait az indirá műhelyben. hogy mások is elindulhassanak az úton. az egyetlen úton, amin járni érdemes. ami majd oda vezet, ahol mindegy, mennyire szürke és nehéz legyen is minden körülöttünk, minket nem érinthet majd. mert a legsötétebb pillanatokban is csak sugárzunk majd. belülről.

bpy_indira_01.jpg

bpy: Ki vagy, honnan jöttél?

MZs: Egy egyszerű lánynak vallom magam, aki képes órákon át csak feküdni a fűben és rácsodálkozni a világra. Lételemem mások segítése. Bárhol járok, szeretek nyomot hagyni. A tiszta beszéd híve vagyok. Ebben az életben betöltött szerepeim során igyekszem hű maradni önmagamhoz, és a lehető legtöbbet adni a mindennapokban. Mert szeretek adni: tudást, tapasztalatot, életérzéseket. Nem tárgyakat.

bpy: Miért kezdtél el a természetes szépségápolással foglalkozni?

MZs: Elsősorban a kreativitásomat szerettem volna kiélni, így az első alkotásaim között szappanok és különböző krémek szerepeltek. Élveztem ennek a teljesen új világnak a felfedezését, és a kísérletezést. Érzékeny bőrrel megáldva mindenképp a natúr módszerek voltak a nekem valóak. Aztán jött a többi izgalmas felkeresés, így elkezdtem személyre szabott kencéket is készíteni ismerősöknek és a családnak. Ez még az angliai évek alatt kezdődött, így akkor egy online kurzus keretében elkezdtem mélyebbre ásni magam a gyógynövények világában.

bpy_indira_05.jpg

bpy: Hol találkoztál először az ájurvédával?

MZs: Talán a természetgyógyászati tanulmányaimban olvastam róla először részletesebben. Megtetszett az indiai emberek életszemlélete. A betegségről, egészségmegőrzésről és a szépségről szóló tanításaik belemásztak a fülembe. Úgy döntöttem, hogy ezt a tudást szeretném elsajátítani hiteles forrásból. Ekkor találtam rá egy budapesti ájurvédikus oktatóközpontra. Nagyon szimpatikus volt a központ vezető oktatója, Dia, aki egyenesen Indiából hozta haza az ősi tudást, és oldalán a kinti élményekről is olvashattam. Amikor először találkoztunk, így már olyan volt, mintha ismerném picit. Végül a tradicionális indiai szépségápolás alapjait sajátítottam el itt.

bpy: Mit tanultál meg belőle?

MZs: Leginkább az egységet emelném ki. Egységben kell lenni a test-lélek-szellem hármasnak, vagy nincs egészség. Se szépség. Se boldogság. Semmi nincs, ha szét vagyunk esve.

bpy: Mi az, amit a hétköznapokban is alkalmazol napi szinten?

MZs: A saját készítésű, bőrtípusomnak megfelelő kozmetikumokat elsősorban. Emellett az olajrágás és a nyelvkaparás is a reggelek részét képezik. Ezek a szájhigiénia természetes fenntartásában segítenek. Az ayurvédikus testtípusom szerinti étkezést is igyekszem figyelembe venni, főként mert a gyomrom is, mint a bőröm, igen érzékeny. No meg azért, mert a helytelen táplálkozás azonnal nyomot hagy az arcomon. :)

bpy: Honnan a fitoterápia?

MZs: Egy részét egy amerikai herbál akadémia távkurzusán tanultam, hazaköltözésem után pedig itthon folytattam már magyar nyelven a gyógynövények terápiás alkalmazásának elsajátítását. Idén ősszel vár rám az utolsó nagy számonkérés, azaz az utolsó lépcsőfok a hivatalos fitoterapeuta léthez. Szeretek a természettel összhangban élni és a Földünk kincseit alkalmazni, legyen szó egy egyszerű nátháról vagy egy makacs ekcémáról. Hiszem, hogy ez működik.

bpy_indira_02.jpg

bpy: Hogyan született meg az Indirá Műhely?

MZs: Miután megtanultam, és magamon alkalmaztam az ayurvédikus szépségrituálé hatékonyságát, ezt ötvöztem a többi fitoterápiás tanulmányaimmal. Úgy éreztem, hogy ezt a nagyszerű módszert meg kell mutatnom másoknak is. Szeretném minél több emberhez eljuttatni ezt a holisztikus szellemiséget, miszerint a test külső szépségét befolyásolja a lelkünk állapota.

bpy: Honnan a név?

MZs: A szó annyit tesz szanszkrit nyelven: szépség, ragyogás. Ennél jobban nem is lehetne érzékeltetni, hogy mit is kívánok én adni az erre nyitott (nem csak) nőtársaknak.

bpy: Mi az üzenet, amit át szeretnél adni?

MZs: Közhelyesen hangozhat, de talán az, hogy merjenek önmaguk lenni. Lássák meg a valódi szépségüket, és ismerjék fel az értékeiket. Merjék megmutatni, hogy kik ők valójában. Hiszem, hogy mindenki szép. A mai világ, a reklámok sajnos nem erre ösztönzik a nőket. Azon nagyobb a hangsúly, hogyan legyünk tökéletesek. Hiszem, hogy inkább a saját magunk harmóniáján és elfogadásán kell többet dolgozni. Ez az elégedettség és önelfogadás ragyogtatja a nőt. A növények ereje segít megnyílni önmagunk felé, hisz mi is olyanok vagyunk, mint egy virágszál. Láttál már csúnya virágot? Én még nem... :)

bpy: Milyen anyagokkal dolgozol?

MZs: Amikor még laikusként olvasgattam a természetes szépségápolás témájában, egy mondat megfogott: "Ne kenj a bőrödre olyat, amit nem ennél meg." Ezt megfogadtam akkor, és azóta is így van. Csupa terápiás és étkezési minőségű növényi alapanyagból áll az általam használt repertoár. Szárított, őrölt növények, illóolajok, hidegen sajtolt növényi olajok...

bpy: Mennyire szempont a tisztaság, a környezettudatosság az anyagoknál?

MZs: Abszolút. elképzelni sem tudom másképp. Igyekszem a legkisebb lábnyommal végezni a munkám, akár szépségkezelésről, akár egy foglalkozás megtartásáról legyen szó. Nagyobb kiszerelésekben vásárolok, a tégelyek kiválasztásánál is fontos az újrahasznosíthatóság, illetve az újrahasználhatóság. Alapanyagoknál pedig szívesen támogatom a helyi termelőket (pölö méhviasz), és figyelek a fenntartható forrásból származó termékek használatára, ahol csak lehet.

bpy: Mi inspirál?

MZs: Minden. De tényleg. Nem tudok kiemelni csak egyet. Egyik nap egy ember/példakép, másik nap a napsütés, utána pedig egy illat, amit séta közben éreztem.

bpy: Mi tölt fel?

MZs: A minőségi idő. Szeretek magamban lenni, vannak időszakok, amikor ez segít igazán. Máskor a családi vagy baráti körben eltöltött pillanatok igazi energiabombaként hatnak rám. Hangulatfüggő.

bpy_indira_03.jpg

bpy: Mi volt az első találkozásod a jógával?

MZs: Úgy három éve éreztem a hívást. Akkor épp egy háromszáz lelket számláló kis angol faluban éltem. Városi lányként ott volt szerencsém először megtapasztalni, hogy milyen is természetes közegben és azzal harmóniában lenni. Ez sokat adott nekem. Úgy éreztem, jógáznom kell. Meg akartam tapasztalni. Kíváncsivá tett. Emlékszem, a közeli kedvenc bioboltomban egyszer ajándékba kaptam egy pici vegán receptkönyvet, amiben minden oldalon szerepelt egy ászana is, a gyakorlat pontos leírásával és egy lelki megerősítő mondattal. Az apró kis könyv tele volt varázslatos dolgokkal. Ez volt az első igazi találkozásom a kundaliní jógával, ami mára már az életem egyik fontos szereplője. Otthon is ezt gyakorlom, és ha tehetem eljárok csoportos órákra is.

bpy: Mit adott, amit más mozgás nem tudott megadni?

MZs: A jóga megtanított nem versenyezni. Más mozgásformáknál ezt a hozzáállást nehezen vagy egyáltalán nem sikerült elengedni. Azt szeretem benne, hogy szelíden feszegeti a határaimat. Megtanít értékelni az apró sikereket. Kitartásra sarkall. Megnyugtat, kitisztítja az elmém - miközben feltölt. Nyitottabbá tesz. Segít az önszeretetben, és a tökéletlen tökéletességem elfogadásában. És meggyőződésem, hogy mindenkit szebbé varázsol.

bpy: Szoktál meditálni?

MZs: Hozzám a mantra meditáció áll közel. Nagyon szeretem zengetni a különböző pozitív töltetű mantrákat. Teljesen magával ragad, és hihetetlen gyorsasággal repít el egy békés állapotba. Kedvelt mantraénekesem a mesés hangú Snatam Kaur. A meditációban is a kundalinís vonal vált be igazán. Emellett a növényekkel, az illatos olajokkal töltött idő is meditatívan hat rám. Legyen szó a vadnövények gyűjtéséről a szabadban, vagy akár egy tinktúra elkészítéséről. Talán az illatok teszik, vagy a növények rezgése, nem tudom. Csak érzem, hogy ez jó nekem.

bpy: Neked mennyire fontos a tiszta táplálkozás?

MZs: A bőrproblémák nagy százaléka a lelki problémák mellett az étkezés milyensége miatt jelentkezik. Ezért szerves részét képezi az életemnek az egészséges táplálkozás, és ezt igyekszem hangsúlyozni is a hozzám fordulóknak. Mert a belső tisztítás, tisztaság mind vitalitásunk, mind a bőrünk állapotán sokat segíthet.

bpy: Mi a szépség?

MZs: A valódi szépség az, amikor a belső békés ragyogásunk reflektál a külsőnkre, és kisugárzik az egész világra. Érezted már, hogy jó ránézni valakire? Szerintem ő biztos valódi szépség volt. :)

bpy_indira_04.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestyoga.blog.hu/api/trackback/id/tr4911648784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása