budapest yoga

budapestyogi: dóri

2014. július 23. 17:00 - budapestyoga

egy interjú bánhidi dórival

egy olyan sorozat első része következik most, ahol a számomra kedves kis jógásaimmal készítek interjút arról, nekik mit jelent, mit adott a jóga. hogy ne csak már mindig én beszéljek…:)

bánhidi dóri, alias első interjúalanyom, lassacskán egy éve jött hozzám először. annyi maradt meg belőle, hogy behozza a hatalmas táskáját meg a telefonját. egész órán azt hittem, halálra unja magát, és óra végére vagy origamit hajtogat a matracokból, vagy engem csavar beléjük… de minden órán ott volt, és lelkesebb volt mindenkinél. mai napig az, sőt… egyre lelkesebb, meg ügyesebb persze. a táska és a telefon már kinn marad, ő viszont mindig jön. ő meséli most el, mit adott neki a jóga…

dori01.jpg

bpy: Mivel foglalkozol?

BD: Kreatív ötletek kitalálásával és megvalósításával. Marketing és pr feladataim vannak a Mamas & Papas-nál és a LAONI design-nál. Továbbá van egy blogom: PandArte, amit nem csak tartalommal töltök fel folyamatosan, hanem kézműves design workshopokat is szervezek a tematikájával kapcsolatosan.

bpy: Honnan jött a blogod ötlete?

BD: Több mint három éve a fejembe vettem, hogy minden olyan dolgot szeretnék megismertetni a világgal, ami egy kreatív ötletből született meg. Blogomon rengeteg hazai tervezőről, innovatív ötletről, helyről és designról írok, mert ezzel szeretném inspirálni az embereket arra, hogy megtalálják önmaguk ‘ajándékát’, vagyis azt, hogy ők miben a legkreatívabbak.

bpy: Mi az első emléked a jógáról?

BD: Amikor először elmentem egy jóga órára, huszonpár évesen, idegesített. Nagyon lassúnak és vontatottnak találtam, nem is jártam aztán rendszeresen. Egyáltalán nem értettem meg még akkor a lényegét.

bpy: Mióta jógázól?

BD: Rendszeresen tavaly október óta. Tulajdonképpen megleptem magam egy nyolc hetes hatha kezdő jóga tanfolyammal születésnapomra.

bpy: Miért kezdted el?

BD: Amikor elkezdtem, már nagyon érett bennem a gondolat, hogy jó lenne mozogni heti szinten. Azt tudtam, hogy korábban a bodyArt például tetszett, mert pont annyira volt lendületes és erősítő, amennyire szerettem volna. A jógában pedig vannak hasonló mozdulatok, így kapóra jött a tanfolyam, amit találtam. Gondoltam nyolc alkalmat kibírok, utána pedig majd kiderül, mennyire válik be nálam. Szóval semmi magasztos gondoltam nem volt bennem, amikor belevágtam. :)

bpy: Milyen volt az első órád?

BD: Tisztán nem emlékszem… Inkább csak az utána bennem élő érzés van meg, hogy jól éreztem magam, lekötött az óra, nem unatkoztam és szépen át is mozgatott. Tetszett, hogy volt benne az elején egy kis elmélet, szimpatikus volt az óra felépítése (ráhangolódó bemelegítés, ászanák, kitartás és nyújtás, majd levezető és relax), olyan kerek volt az egész. A nyolc hét alatt mindig nagy kedvvel vágtam neki az óráknak, egyszer sem tántorodtam el.

bpy: Azóta rendszeresen gyakorolsz?

BD: Igen!!! Ez számomra teljesen meglepő… Utoljára kb. 10 éve volt olyan dolog (tánc), ami annyira lekötött, hogy rendszeresítsem az életembe. Szóval lassan egy éve járok heti szinten, és soha nem terhel le. Sőt! Nehezen viselem, ha nincs meg a heti két alkalom, ezért ha valamiért nem tudok az órára menni, akkor otthon is gyakorolok. Volt olyan hét is, hogy háromszor mentem, és egyáltalán nem éreztem megterhelőnek… Inkább az az érzésem, hogy igazából jógázni bármennyit lehet. :)

bpy: Meditálni szoktál?

BD: Na, a meditációval még úgy vagyok, mint a legelső jóga élményemmel. A páron nagyon ügyesen meditál már több éve, most kezdett el engem is tanítani. Hááát, őszintén szólva idegesít, hogy el kell lazulni, de leginkább az a gondom, hogy szerintem még túldimenzionálom a dolgot. Elképzelek valamilyen nagyon nagy dolgot a meditációról, hogy akkor majd nem tudom milyen csodás tudatállapotba kerülök, ahol már csak a tengerpart, a hullámok, a kagylók és én vagyok, végül pedig a legnagyobb nyugalomban egyesülök a nagy egységgel… Hát én ebből még semmit sem érzek…Először is el kellene engednem minden gondolatomat a meditációval kapcsolatban, mert abból ugye van bőven, köszönhetően a rengeteg könyvnek, újságcikknek, aztán pedig szimplán magammal lenni. Szóval a legelején tartok, de remélem haladok majd, mert tudom, hogy sok mindenben segít.

bpy: Mi az, amit a jóga megadott neked, és semmi más nem tudott?

BD: A FLOW érzését és a jelenlétet! Hogy a jógaórákon jelen vagyok az életemben, és nem kalandozok el a múltamban vagy a jövőben. Koncentrálok a légzésre, a kitartásokra és a nyújtásokra. Ha ez az elején nehezen is indul egy kicsit zűrösebb nap után, 20 perc múlva akkor is magával ragad a flow érzése.

bpy: A jóga mennyiben változtatta meg az életed?

BD: Nyugodtabb lettem és kitartóbb, aminek köszönhetően több bizalommal és szeretettel fordulok magam felé. Lelkileg is sokat erősített rajtam. Nem mellesleg a testemmel is elégedettebb vagyok, tetszik, hogy feszesebbek a tónusaim. :)

bpy: Mik a távlati terveid?

BD: Szeretném tartani a minimum heti két jógaórát, de annak is örülnék, ha ez még több lenne. Jó lenne egyszer nyáron elmenni egy olyan táborba, ahol ez a meditatív mozgásforma van a középpontban… Mondjuk Balin.:)

bpy: Egy mondatban fogalmazd meg, mit jelent neked a jóga…

BD: A jóga segítségével át tudok lépni egy képzeletbeli kapun, aminek a túloldalán tudok találkozni igazán magammal.

dori02.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestyoga.blog.hu/api/trackback/id/tr597424230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása