budapest yoga

a férfi, aki elhozza az egyensúlyt az erőben...

2015. november 19. 16:23 - budapestyoga

egy interjú eyal chehanowskival

bírom a jediket. tényleg. szoktam is mondani, hogy csak azért jógázom, hogy jedi lehessek. persze vicc. mondjuk nem teljesen...

mostanában, hogy elkezdtem újranézni az eredeti trilógiát, elkezdtem újragondolni a meggyőződésem, miszerint a jedik sokkal jobbak, mint a sithek. a sithek nem félnek a sötét oldaltól. nem félnek a haragtól, gyűlölettől vagy félelemtől. megtanulják használni. ha egy sith elkezdené az erőt jóra használni, talán tényleg elhozná az egyensúlyt a galaxisba...

szóval, eyal... 'A jógám mahakalának nevezem: a nagy fekete. Jobban szeretem a sötét oldalt, mint a fehér boldogboldogot. A buddhisták nem szeretik kimondani, mert egy démon. De egy jó démon. Mahakala védelmezi a dharmát, mert manapság sokminden torzultnak tűnik, és szükségünk van védelemre.'

eyal az egyik legjobb ember, akivel valaha találkoztam. ő igazi. őszinte. nincsenek maszkok. semmi mesterséges, semmi felszínes. tiszta és egyszerű. ő az, aki. mindig is szerettem azokat, akik nem félnek az élet sötét oldalától. de arra használják, hogy erősebbek legyenek. 'Nincsen árnyékunk a Nap nélkül.'

mikor az órája után odasétáltam hozzá, és megkérdeztem, volna-e kedve interjút adni, egyből mosolyogni kezdett és igent mondott. mondtam, 'morgolódhatnánk a jógáról' - ahogy többször is hallottam tőle. azonnal benne volt. 'Talán ez egy személyes dolog. A jóga ma a marketingről szól, nem a minőségről. Nagyon felszínes. Az emberek tradicionálissá, orthodoxszá válnak. Nem kísérleteznek. Megváltozott a hangulata.'

'Lululemon jógának hívom. Ez egy menekülés. És oké elmenekülni, mert az élet ebben a században nagyon nehéz. De nem ennek szánták. Nem egy menekülési mechanizmusnak.' a jóga nem a pózokról szól. nem bikini testekről cirque du soleil-t jógának hashtagelve. és főleg nem arról, milyen cicanadrág van rajtad. a jóga az élet: ahogyan mozogsz, ahogyan eszel, beszélsz, cselekszel és reagálsz. ahogyan magaddal bánsz, és ahogyan másokkal. ahogyan szembenézel magaddal, hogy lehámozz mindent, ami nem igaz, ami nem te vagy. ahogyan szembenézel a sárkányaiddal, hogy megszelídítsd őket és lovagolhass rajtuk. ahogyan megpróbálod megtalálni az egyensúlyt. a sok fehér szemét és a sötét oldal között.

eyal ez mind. jóga. az igazi fajta. és a legjobb, hogy még mindig tud mosolyogni...

eyal_02.jpg

bpy: Először miért kezdtél el jógázni?

EC: Huszonhárom évesen találkoztam vele. New York-ban éltem, néha éltem drogokkal. Le akartam állni a rossz szokásokról. Jobb akartam lenni magammal. Elmentem egy jógaórára. A stúdió illata olyan volt, mintha otthon lennék. Pár hónappal később már minden nap gyakoroltam. És ennyi. Így maradt. Most próbálok kiszabadulni. (mosolyog)

bpy: Mit adott a jóga, amit semmi más nem tudott előtte megadni?

EC: Alapvetőleg megnyugtat. Mert hajlamos vagyok neurotikus lenni, és segít relaxálni. De olyanná is vált nekem, mint egy terapeuta. Régen jártam pszichoanalízisre, és a terapeutám mondta, hogy olyan, mintha a jóga a segítője lenne. Azt hiszem, ezt adja nekem: olyan, mint egy terápia. Spirituális dimenziót ad az életemnek.

bpy: Mi a legfontosabb üzenet, amit át szeretnél adni az embereknek, akik az óráidra mennek?

EC: Szeretek keményen dolgozni, szeretem a fizikai munkát. Ez az elsődleges. És próbálok nem túl komoly lenni. Nem túl spirituális. Annyira igazinak lenni, amennyire csak lehet. Önmagamnak lenni, bármit is jelentsen ez. És próbálok nem kamu lenni. Elég nehéz.

Mert amikor tanítasz, felveszel egy személyiséget. Szerintem a tanítványaim azért szeretik az óráimat, mert igyekszem igazi lenni. Nem játszom a nyugodtat, nem veszek fel egy arcot. Elég dühös ember vagyok, van ez a minőségem, és használom. Néha szenvedélyes vagyok. Sokkal vadabb voltam, de már szelídebb lettem. Szeretek sokat igazítani. Igyekszem intelligenciát hozni a gyakorlásba. Tudatosságot. Főként igyekszem megakadályozni, hogy az emberek fájdalmat okozzanak maguknak. Ez a szépsége, ha valaki jógaoktató. Segíteni az embereknek lazítani, hogy ne tegyenek túl sokat.

bpy: Neked mi a jóga?

EC: Az, ahogyan a világban létezem. Mostmár természetes, az életem része. Nem látom nélküle az életem. Nem kell a jóga formáját felvennie. Mert bennem él. Vagyis ha abba is hagyom a gyakorlást, akkor is ott van. Szerintem mindenki a jógában van. Így vagy úgy, mindenki ezt éli át, bármit is tesznek.

Ez az életem. Lázadok a jóga ellen, és szeretem. Mint egy kapcsolat. Utálom és szeretem. Utálom, hogy szeretem. Egyszerre teszi jobbá és nyomorulttá az életem.

#inenglish

eyal_01.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestyoga.blog.hu/api/trackback/id/tr897989933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása